Har du for meget tankemylder og stress?

Med zentræning oplever du:

  • Mindre stress
  • Mindre tankemylder
  • Større overskud
  • Mere fokus
  • Bedre søvn
  • Større følelsesmæssig balance
  • Større accept af din situation
  • Større nærvær
  • Bedre koncentrationsevne
  • Større glæde

Forløbet:

Forløbet foregår over 8 uger, 2 timer i ugen.
Lige nu kører der et fuldt booket hold, men der starter nye op:

Forårskursus
Start: Tirsdag d. 20. april. 8 tirsdage frem.

Pris: 2.700,- 

Efterårskursus
Start: Tirsdag d. 24. august. 8 tirsdage frem.
Pris: 2.700,- 


Sted: Center for yoga og mindfulness, Sverriggaardsvej 1, Skørping

Hver session indeholder træning i meditation og opmærksomhed. Oplæg om tænkningen, hjerneforskningen og psykologien bag, så du får en dyb forståelse for stoffet og dermed kan anvende det i det liv og arbejdsliv, du står i nu.

Derudover taler vi mere lavpraktisk om, hvordan du anvender det i din hverdag.

"Jeg føler, at jeg har fået en ny kone!" Sådan formulerer min kone sig, når hun begejstret fortæller om mit 8-ugers forløb hos Frank til andre.
Før jeg mødte Frank, havde jeg i min fortravlede hverdag glemt, hvad der betyder mest for mig. Derfor var det på høje tid, at jeg blev mindet om det, og det har Frank hjulpet mig med.
Jeg er i sandhed forbløffet over, at et større fokus på vejrtrækning kan bidrage til, at man dagligt oplever større glæde og overskud. Samtidigt er jeg også ubesværet til stede i nuet, f.eks. lægger jeg mærke til, hvor høje træerne er, når jeg går en tur i skoven, og når jeg læser godnathistorie for min datter, ser jeg pludselig på billederne og ikke kun ordene.
Så tag en tur til smukke Skørping, mød oplyste Frank, og du vil hurtigt mærke en positiv forandring i dit liv.

Annemette Tvorup Lihn. Lærer

Program for forløbet

1. gang

Hvorfor meditation er den mest effektive metode til at opnå større fokus og nævær, samt reducere stress, tankemylder og bekymringer.

Du kommer igang med at meditere; at sætte dig ned og være helt fokuseret i øjeblikket. En metode som du kan få utrolig meget gavn af.

2. gang

Loop-modellen.

Hvorfor tænker vi så meget og hvorfor er det så svært at være tilstede lige her.

Og hvorfor er det egentligt så vigtigt at være til stede i øjeblikket?

3. gang

Hjerneforskning.

Det er topmotiverede at kigge på, hvad der sker i hjernen når vi mediterer. Fordi det er ret fantastisk, hvordan vi træner hjernen og simpelthen ændrer den når vi mediterer!  Vi kigger på The Hand-Brain-model, og får her en forståelse af nogle af de helt grundlæggende mekanismer i vores sind.

Du får mere kontrol over sindet og dermed mindre stress og mere glæde.

4. gang

Du bliver, det du tænker.

I dag kan vi med videnskaben i hånden sige, at det, du tænker, bliver der mere af. Så hvis det er stress og bekymringer, der fylder dit sind, bliver der mere af det!

Hvis det er glæde og nærvær, der fylder dit sind, bliver der mere af det!

Den gode nyhed er at du kan ændre din tænkning. Nemt! Vi gennemgår her hvordan.

5. gang

Uddybning af sidste kursusgang.

Her kommer der flere vinkler på “Du bliver hvad du tænker”-princippet.

6. gang

Kommunikation. Del 1.

Den måde vi taler sammen på, er altafgørende for vores velbefindende – eller mangel på samme.

Ved at være bevidst om vores kommunikation kan vi ændre arbejdsmiljøet, og i hele taget, den måde, vi oplever hinanden på.

7. gang

Kommunikation. Del 2.

Er den måde du oplever andres kommunikation på, rigtig?

Vi uddyber kommunikationsdelen og træner den. Vi kaster lys over kommunikationen der, hvor du er og stiller forslag op til ændring af den.

Det du sender ud ( med din kommunikation) får du tilbage!

8. gang

Vi kigger på mønstre, der kan være grundlagt i os for lang tid siden, men som stadig styrer os. Vi kigger på teknikken til, at slippe mønsteret.

Derudover får du…

Udover selve kurset, får du adgang til et stort antal guidede meditationer (audio), som du kan bruge når det passer dig.